Isnin, 2 Mei 2022

gambar gambar di hari raya 1443

Tags

Sepulangnya dari Masjid Babul Khair Kampung Titingan, kami sempat merakamkan gambar hari raya. Tahun ini memang agak berbeza dari tahun tahun sebelumnya. Kali ini kami tak sempat membeli baju hari raya kerana masa yang suntuk. Kebetulan pula anak sulung kami, iyan kini sedang melanjutkan pelajaran di seberang laut. Sebenarnya di Bachok Kelantan. Kelantan pun boleh dikatakan seberang laut kerana berada di seberang Laut Cina Selatan. Iyan berhari raya di tempat sepupunya Nabilah di Jabi.

Tinggallah kami berempat. Kami juga tidak sempat balik kampung ke Kota Belud kerana kebetulan itu waktu itu bertembung dengan jadual kami balik Tawau. Jadi Fawzan dan Farhan tidak sempat bergambar dengan sepupu-sepupunya.

Kami hanya menatap gambar gambar yang dikirimkan. Cucu-cucu bergambar bersama nenek mereka. Ahmad Nurilham yang akan melangsungkan perkahwinan pada 7 Mei juga ada. Kecuali Mohd Shukri yang juga bersanding pada hari yang sama tak sempat hadir kerana masih di KL. Meski jauh suasana meriah itu dapat juga dirasai.





Pastilah bila besar nanti, ada diantara anak-anak ini, jadi orang besar, jadi pemimpin , atau setidak-tidaknya jadi orang berguna. Nenek mereka tentulah sangat berbahagia dan  berbangga jika anak-anak ini  satu masa nanti jadi orang yang baik dan suka membantu sesama mereka.

Selamat hari raya aidilfitri 1443/2022 maaf lahir batin.
 

Artikel Terkait