Khamis, 5 Ogos 2021

Terima kasih Telum Media kerana menyenaraikan blog abdnaddin.com dalam PR media Asia

Tags






 Saya sangat berterima kasih kepada Telum Media, sebuah syarikat PR yang menghubungkan pengamal media dari seluruh Asia yang sudi menyiarkan kewujudan blog abdnaddin.com dalam newsletter Malaysia Media Alert pada 3 Ogos 2021.

Telum Media mengumpul dan menyiarkan perkembangan terkini mengenai pengamal media khususnya berkaitan pelantikan baharu, kenaikan pangkat, perpindahan dan sebagainya melalui newsletternya yang disiarkan seminggu sekali. Ini  merupakan platform PR Media paling komprehensif di Asia. Banyak perkembangan terkini berkaitan media, PR, pemasaran, komunikasi dengan pengamal media dan organisasi media di seluruh Asia.

Terima kasih juga kepada Denakan Mohd Azrone Sarabatin yang memberitahu mengenai Telum Media. Saya sendiri baru menyertai walaupun bog saya sebenarnya sudah wujud sejak tahun 2008 lagi.

Kini selepas 27 tahun bertugas di Utusan Borneo iaitu sejak 1994, akhirnya pada 31 Mei lepas, secara rasmi saya tidak lagi bersama mereka. Kini selain menulis blog, bersama rakan-rakan lain juga kami menubuhkan portal media Sabah360online.com yang kini semakin mendapat tempat. Antara hikmah yang saya perolehi selepas tidak lagi berkhidmat sepenuh masa dengan syarikat suratkhabar, ialah kesibukan lain menulis dan menyunting beberapa buah buku, menjadi pegawai media dan sebagainya. Saya sangat bersyukur. Namun saya terpaksa menjadualkan semula urusan harian kerana silap perkiraan. Saya fikir akan lebih selesa tidak terikat dengan deadline dan sebagainya, rupanya tidak. Saya menjadi semakin ligat dan sibuk. Tapi kalau orang boleh buat beberapa kerja atau tugasan pada sesuatu, kenapa saya tidak boleh buat. Barangkali yang perlu dibuat ialah disiplin diri dan merencanakan kembali perjalanan kehidupan.

Hidup harus jalan terus.Jalan terus.