Ahad, 10 Januari 2010

IPS anjur bengkel penulisan

Tags

IPS DAN BIRO PENDIDIKAN UMNO SEPANGGAR ANJUR BENGKEL PENULISAN

Ikatan Penulis Sabah (IPS) dan Biro Pendidikan UMNO Sepanggar akan menganjurkan Bengkel Penulisan Kreatif dan Non Kreatif di Likas Plaza dari jam 9.00 hingga 12.00 tengahari di Likas Plaza bermula 24 Januari depan.
Ketua Satu IPS, Sukor Haji Usin berkata, bengkel penulisan yang diadakan setiap dua minggu sekali itu diadakan bagi memberi pendedahan kepada peserta mengenai teknik teknik dan ilmu penulisan kreatif dan non kreatif seperti puisi, cerpen, esei, penulis berita dan rencana dan sebagainya.
Katanya, bengkel penulisan itu boleh disertai oleh lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) asalkan mereka berminat dan ingin menceburi bidang penulisan untuk kerjaya masa depan mereka.
Menurutnya, peserta dikenakan bayaran komitmen sebanyak RM50 seorang jika mereka berminat untuk mengikuti bengkel yang dikendalikan oleh penulis-penulis terkemuka dan wartawan ternama di negeri ini.
Sukor berkata, bengkel itu diadakan sebagai salah satu program sempena Sambutan Ulangtahun IPS yang ke-20 yang akan diadakan tahun ini selain aktiviti-aktiviti lain yang tidak kurang menariknya.
Beliau berkata, IPS kini menjalin kerjasama dengan pelbagai pihak untuk menjayakan pelbagai program yang dirancang sepanjang tahun ini.
Mereka yang berminat mengikuti bengkel itu boleh menghubungi Hasyuda Abadi melalui talian 0168120664, Laliman Haji Ahmad melalui talian 0168047876, Jasni Yakub 0109305214 atau emel kepada hasyuda@yahoo.com, fawzantawfiq@yahoo.com.