Sabtu, 14 November 2009

Sekadar Kenangan di Wisma Kewangan

Tags

Saya tak tahu apa yang sedang bermain dalam fikiran rakan-rakan saya ini, ketika saudara Liaw Sin Kuang mengambil gambar kami.

"Ini untuk masuk facebook" kata NT. Tetapi saya kira lebih daripada itu. Peluang sebegini amat jarang diperolehi meskipun kami sering berjumpa dalam majlis-majlis tertentu. Biasanya masing-masing sibuk dengan buku catatan dan tape recordernya kerana menjalankan tugas sebagai wartawan.

Saya kira kehidupan orang orang sekarang tidak lengkap tanpa membaca suratkhabar, (ditambah kini dengan laman web, blog dsbnya) setiap hari. Dan semuanya ini tidak mungkin ada tanpa kehadiran wartawan. Sebagai saksi sejarah,kadang turut menjadi pelakunya, peranan wartawan amatlah penting. Ia bukan sekadar, get it first bahkan juga first get it right. Cabaran wartawan memang banyak dan pelbagai ketika menjalankan tugas tugas seharian. Tetapi saat-saat seperti ini mampu menjadi pengubat keletihan dan kelelahan ketika bekerja.
Teoh sedang berdiri di tiang,Steven dudukdi hujung sekali,kemudian kelihatan Voo, lalu NT, Ketua Biro Bernama Sabah. Saudara Azrone (Berita Harian) lalu saya, kemudian muhamad dari JKM dan rakan senior dari RTM.

Kami duduk di Wisma Kewangan,ketika letih menunggu majlis penyerahan bantuan kepada pekebun sawit persendirian oleh kerajaan negeri.

Lalu kami minta bantuan saudara Kuang untuk mengambil gambar kami menggunakan kamera Azrone dan Kuang. Jangan lupa kirim gambar ya! dan Kuang menunaikan janjinya ketika anda menatap foto wartawan Sabah ini.

1 comments so far

Tahniah... boleh lah ajar Siti Menulis ya