Ahad, 26 Jun 2011

Catatan peribadi kehilangan kunci

Tags

Tiga jam cari kunci, yang entah dicuri orang atau terpelanting ke mana-mana. Saya agak hairan juga mendapati mengapa seluar terletak dekat tingkap, padahal biasanya tidak diletak di tempat itu. Dompet yang biasanya di letak di poket kanan, tiba-tiba dialihkan ke poket belakang.Walaupun kelihatan seperti diselongkar, tapi duit yang ada di dalam tak diambil, mungkin dia orang tak nampak.

Saya tak menghiraukannya. Kemudian mandi dan cuci kain. Selepas itu bersiap-siap untuk kerja. Ketika hendak menutup pintu, barulah saya sedar kehilangan anak-anak kunci itu.

Saya masih berharap anak kunci itu salah letak,atau tercicir dalam bilik yang berantakan seperti cocoon itu. Kalau diambil orang, tentulah menggunakan kayu pengait dari tingkap itu.

Tapi kenapa pula diambilnya anak-anak kunci. Mungkin difikirkan almari yang berkunci itu berisi barang berharga. Padahal kalau dibukanya nanti pastilah ddia terkejut kerana almari itu hanya berisi pen dan buku-buku.

Saya masih berharap anak-anak kunci itu tercicir atau salah letak dalam bilik.Walaupun saya telah menyelongkar bilik hampir tiga jam untuk mencarinya.Pulang nanti,sudah pasti saya terpaksa mengemas bilik semula.

Kehilangan kunci membuat saya tak selesa.

2 comments

minta orang pandai untuk meniliknya.dalam bahasa bajau disebut 'ngenda' ketikah'

minta orang pandai ilmu tilik menilik,yg penting tahu tarikhnya.dalam bahasa bajau ngenda' ketikah'